Provident
blog
Pénzügyileg tudatosak a magyar fiatalok

2019-06-05

Észtárca

Pénzügyileg tudatosak a magyar fiatalok

A Provident Pénzügyi Zrt. anyavállalatának legfrissebb kutatása rávilágított, a fiatalok hitelfelvétel esetén a futamidő hosszát és a törlesztőrészlet mértékét veszik elsőként figyelembe, valamint értékelnék, ha kapnának pénzügyi oktatást.

 

Hitel vagy sem?

A kutatásban Magyarországon résztvevők több mint háromnegyede (76%) már rendelkezik bankszámlával, több mint ötöde (21%) pedig hitelkártyával is.  A jövőbeni terveiket illetően 85 százalékuk sem személyi kölcsönt, 88 százalékuk pedig diákhitelt sem tervez igényelni az elkövetkező egy évben. Ha mégis olyan helyzetbe kerülnének, hogy hitelhez folyamodnak, akkor a fiatalok először mérlegelnék a futamidő hosszát (48%), hogy összesen mekkora kamat terhelné hitelüket (45%), és azt, hogy havonta mekkora törlesztőrészletet kellene fizetniük (40%).  Személyi kölcsön igénylésekor a megkérdezett fiatalok több mint fele (54%) személyesen intézné el a teendőket a szolgáltató irodájában vagy fiókjában, illetve a havi törlesztőrészletet szintén inkább személyesen, a hitelintézetnél rendeznék (50%). A digitális csatornákon keresztüli hiteligénylést (weboldal, applikációk) összesen 20%-uk választaná.

 

Szükség lenne pénzügyi oktatásra

A felmérésben résztvevő magyar fiatalok 42 százaléka részesült már valamilyen pénzügyi oktatásban.

Akik már találkoztak gazdasági képzéssel, azok pozitívan nyilatkoztak róla: összesen 72 százalékuk ítélte hasznosnak a megszerzett tudást. Akiknek nincs ilyen irányú képzettségük, azok fele (50%) örült volna annak, ha személyes- vagy háztartásgazdálkodása kapcsán kap valamilyen tájékoztatást, amely felkészíti őt a gyakorlati helyzetekre.

 

Családi Kasszasikerek

A Provident Családi Kasszasikerek gazdasági és pénzügyi ismeretterjesztő programja 2008 óta mintegy 37.000 háztartásba, valamint 300 szociális munkáshoz, művelődésszervezőhöz és pedagógushoz juttatott el korszerű ismereteket.

A vállalat szakmai partnereivel és a döntéshozókkal folytatott közös munkájának is köszönhető, hogy mára a gazdasági és pénzügyi ismeretek az iskolai tananyag részét képezik.

 

A kutatásról:

Az Ipsos MORI által végzett kutatás az IPF hét tagországában (Csehország, Magyarország, Mexikó, Lengyelország, Románia, Litvánia és Spanyolország) vizsgálta, hogy a 18-25 év közötti fiatalok mire költik pénzüket, hogyan ítélik meg anyagi helyzetüket, mi a véleményük a vállalkozásokról és milyen szempontokat tartanak elsődlegesen szem előtt munkahelyválasztáskor, illetve hitelfelvételkor. Magyarországon a felmérésben 500 fő vett részt.