Provident
blog

Online vagy személyes ügyintézés: találd meg a számodra megfelelő opciót!

A mindennapi életünk során számos ügyintézéssel kapcsolatos döntést kell meghoznunk. Banki tranzakciók, számlázás, hiteligénylés vagy hivatalos dokumentumok beszerzése – minden esetben választhatunk az online vagy személyes ügyintézési lehetőségek közül. De melyik a legjobb választás? Cikkünkben összehasonlítjuk az egyes módszereket, kiemeljük előnyeiket és hátrányaikat, valamint bemutatjuk a Provident Otthoni Szolgáltatását, amely kényelmes megoldást nyújthat azok számára, akik a személyes ügyintézést részesítik előnyben, vagy nem tudják megoldani az utazást.

Fontosabb tudnivalók az online ügyintézésről

Mik az online ügyintézés előnyei?

A mai digitális világban egyre többen választják az online ügyintézést, ugyanis számos előnnyel jár a hagyományos ügyintézéssel szemben. Nézzük, hogy pontosan mik is ezek!

1. Teljes mértékben rugalmas

Az online ügyintézés rendkívül kényelmes és egyszerű, hiszen teljesen rugalmas. Az online szolgáltatások 0-24 órában elérhetőek, így nem kell alkalmazkodnod a nyitvatartási időkhöz. 

2. Helyfüggetlen megoldást nyújt

Az online ügyintézés teljes helyfüggetlenséget is biztosít számodra. Gyakorlatilag bárhonnan elvégezheted a teendőidet: otthonról, munkahelyedről, kávézóból, de akár még útközben is kényelmesen intézheted az ügyeidet az okostelefonod segítségével.

3. Bizonyos esetekben gyorsabb ügyintézésre számíthatsz

A digitális felületeken az ügyintézés többnyire mindössze néhány kattintással elintézhető sorbanállás és várakozás nélkül: legyen szó egy számla befizetéséről, egy banki átutalásról vagy akár egy hitel igényléséről.  

4. Digitális dokumentumkezelés

Ha online intézed az ügyeket, kevesebb papíralapú dokumentummal kell bajlódnod. A digitális dokumentumokat könnyen és biztonságosan tárolhatod a számítógépeden vagy a felhőben, így azokhoz bármikor és bárhonnan hozzáférhetsz, amikor csak szükséged van rájuk. Emellett nem foglalnak helyet az otthonodban, ráadásul ez környezetbarátabb megoldás is, hiszen csökkenti a papírfelhasználást és a felesleges nyomtatást. 

5. Költséghatékony

Az online ügyintézés sok esetben kedvezőbb díjszabással is jár, mivel az ilyen tranzakciók lebonyolítása a pénzügyi szolgáltatóknak általában olcsóbbak. Sokszor exkluzív akciókat és kedvezményeket is kifoghatsz, amelyek csak és kizárólag az online szolgáltatásokra érvényesek.

6. Nyugodt körülményeket biztosít

Ha esetleg a személyes ügyintézés számodra szorongást vagy stresszt okoz, akkor az online szolgáltatások jó alternatívát biztosítanak számodra. Az otthonod kényelmében mindent nyugodt körülmények között olvashatsz át: nincsenek zavaró tényezők, senki nem siettet és vár arra, hogy végezz. Mivel nem kell kapkodnod, ezért jobban át is tudod gondolni, a felmerülő kérdéseidet felteheted, ezáltal az ügyintézés is alaposabbá és hatékonyabbá válhat. Ez különösen előnyös lehet az összetettebb, bonyolultabb ügyeknél. 

Online ügyintézés

Mik az online ügyintézés hátrányai?

Bár az online ügyintézés számos előnyt kínál, nem mindig és nem mindenki számára ideális. Nézzük, mik lehetnek a hátrányai!

1. Technikai nehézségek léphetnek fel

Az online világban sajnos előfordulhatnak technikai problémák. A lassú internetkapcsolat vagy esetleges szerverproblémák, rendszerhibák miatt az online ügyintézés olykor nehézkessé válhat. 

2. Biztonsági és adatvédelmi aggályok

Bár minden szolgáltató a maximális biztonságra törekszik, bármikor előfordulhatnak egyedi, nem várt esetek. Sajnos a csalók és hackerek folyamatosan próbálják kihasználni a digitális világban rejlő réseket, épp ezért a személyes és pénzügyi adatok védelme kulcsfontosságú. Figyelj oda a jelszóvédelemre és a saját adataid kezelésére! Ha teheted mindig aktiváld a kétlépcsős beléptetést, és minden oldalon egyedi és erős jelszavakat állíts be – használj akár jelszókezelő szoftvereket!

3. A személyes kapcsolattartás hiánya

Bár az online ügyintézés rendkívül kényelmes, nem biztosítja azt a közvetlen kapcsolatot, amit a személyes találkozók nyújtanak. A másik oldalon általában nem ügyintézővel, hanem automatizált rendszerrel találkozhatsz, így a bonyolultabb kérdések esetén előfordulhat, hogy nem kapsz azonnal megfelelő választ

4. Digitális készségek elengedhetetlenek hozzá

Ha nem vagy elég jártas az online világban, akkor technikai nehézségekkel nézhetsz szembe. Az online ügyintézéshez mindenképp szükség van a megfelelő digitális készségekre és eszközökre. Ha ezek hiányoznak, akkor könnyen belefuthatsz kellemetlen helyzetekbe. 

A személyes ügyintézés tudnivalói

Mik a személyes ügyintézés előnyei?

Bár az online ügyintézés egyre népszerűbbé válik, a személyes ügyintézésnek is megvannak a maga előnyei, amelyek sokak számára fontosak lehetnek. Nézzük, hogy miért érdemes a személyes ügyintézést választani!

Személyes ügyintézés

1. Közvetlen, személyes ügyfélszolgálati segítség

A személyes ügyintézés egyik legnagyobb előnye, hogy szemtől szemben beszélhetsz egy ügyintézővel, aki a teljes figyelmét csak neked szenteli. Ha valami nem világos, az ügyintéző minden kérdésedre választ tud adni. Ha problémás ügyed van, akkor könnyen megnyugtathat és biztosíthat téged a lehető legjobb megoldásokról –  tapasztalata révén pedig sokszor pontosabban átlátja a helyzetet, mint egy robot.

2. Egyedi igényekhez igazított problémamegoldás

A személyes ügyintézés lehetőséget biztosít arra, hogy az ügyintéző segítségével teljesen egyedi, a konkrét igényeidre szabott megoldásokat kapj. Ha bonyolult ügyed van, vagy online nem találod a megfelelő választ, akkor a személyes ügyintézés sokkal hatékonyabb lesz az egyedi esetekben, hiszen az ügyintéző azonnali és biztos segítséget tud nyújtani.

3. Bizonyos ügyek esetében gyorsabb és hatékonyabb lehet

Néhány ügyintézési folyamat – például egy hitel igénylésének részletes átbeszélése – sokkal gördülékenyebben történhet személyesen, hiszen ilyenkor közvetlen egyeztethetsz egy pénzügyi tanácsadóval. A személyes találkozó során az ügyintéző gyorsabban és pontosabban megértheti, mire van szükséged, míg ez online nehezkesebb lehet. Ez különösen igaz, ha bizonytalan vagy az ügymenetben, vagy ha bármilyen összetett, egyedi kérdésed merül fel a folyamat során. 

Mik a személyes ügyintézés hátrányai?

1. Időigényesebb folyamat, hosszabb várakozási időt igényel

A személyes ügyintézés során sok esetben várnod kell – még akkor is, ha időpontra mész. A sorbanállással és a várakozással töltött idő igen hosszú és kiszámíthatatlan is lehet, különösen azokban az időszakokban, amikor sokan próbálnak ügyet intézni. Emiatt igen nehéz előre megtervezni, hogy pontosan mennyi időre lesz szükség az ügyintézéshez.

2. Nyitvatartási időhöz kell alkalmazkodni

A személyes ügyintézésre a nyitvatartási időben, általában csak hétköznap napközben van lehetőség, ehhez pedig minden esetben neked kell alkalmazkodnod. Ez nem a legkényelmesebb módja az ügyintézésnek, ráadásul munka vagy egyéb kötelezettségek mellett sokszor nem is megoldható. Az is előfordulhat, hogy csak úgy tudod személyesen elintézni az ügyeket, ha szabadságot veszel ki vagy szívességet kérsz a munkahelyeden.

3. Utazási és egyéb költségek merülhetnek fel

Ha nincs a közeledben az adott pénzügyi szolgáltató, akkor az utazás extra kiadást jelenthet számodra – mind pénzben, mind időben. Emellett felmerülhetnek az ügyintézéstől független költségek is, például a parkolási díj. Az utazás nemcsak pénzt emészt fel, hanem az idődet is elvonja, ami a mindennapi teendők mellett különösen értékes.

Az otthoni szolgáltatás, mint köztes megoldás

Az otthoni szolgáltatás egy kényelmes és rugalmas megoldás, amely lehetővé teszi, hogy a személyes ügyintézés előnyeit a saját otthonodban élvezd. Egy ügyintéző házhoz jön a megbeszélt időpontban, így a teljes ügyintézés kényelmesen, mindenféle várakozás, sorban állás nélkül történhet, ráadásul az utazással sem kell időt töltened. Az otthoni szolgáltatás sok esetben hétvégén vagy nyitvatartási időn túl is elérhető, így azt a saját időbeosztásodhoz igazíthatod. Fontos azonban tudnod, hogy ezért a kényelmi szolgáltatásért általában extra díjat kell fizetned.

Otthoni szolgáltatás

Provident Otthoni szolgáltatás: kölcsön a saját otthonodban

Külön díj ellenében igénybe veheted a Provident opcionális Otthoni szolgáltatását, melynek keretében a Provident területi munkatársa egy előre megbeszélt időpontban az otthonodban keres fel, a hitelbírálathoz kapcsolódó ügyintézés, illetve pozitív hitelbírálat esetén a szerződés megkötése, a szerződéskötést követően azonnal a kölcsönösszeg készpénzben történő átadása, valamint a törlesztőrészletek befizetése is az otthonodban történik. Ez a gyors és kényelmes megoldás különösen hasznos lehet, ha sürgősen készpénzre van szükséged. 

Hirlevel banner BLOG 820x420-1

Provident tipp: Válaszd a Provident heti kölcsönét, vagy akár a havi kölcsönét és valósítsd meg az elképzeléseidet!

A jövő: merre halad az ügyintézés világa?

Az ügyintézés jövőjének előszeleit már napjainkban is tapasztalhatod. Az automatizálás és a mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ügyfélszolgálatok világában is. Habár az automatizálás nem helyettesíti teljes mértékben az emberi interakciókat, az általános kérdések kapcsán gyors és biztos segítséget, válaszokat nyújt. 

A digitális azonosítás és e-aláírás által nemcsak az online ügyintézés válik biztonságosabbá, de lehetőség nyílik hatékonyan és nem utolsó sorban környezetbarát úton lebonyolítani a szükséges ügyeket. 

Emellett a hibrid megoldások, amelyek az online ügyintézés gyorsaságát és kényelmét ötvözik a személyes tanácsadással, egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a szolgáltatók körében. Hiszen a hibrid ügyintézés lehetővé teszi, hogy könnyen és várakozás nélkül, személyre szabott szakértői segítséget kapj.

A jövő ügyintézése a kényelmet, a rugalmasságot és gyorsaságot helyezi előtérbe: a cél, hogy mindenki a számára legmegfelelőbb módon intézhesse ügyeit.

Jelen cikk általános jellegű tájékoztatást nyújt a részletezett témával kapcsolatban. A cikk nem minősül útmutatónak, tanácsnak. Kérjük, hogy minden esetben olvasd el a témában fellelhető egyéb információs tartalmakat, illetve kérd szakértő segítségét.