Vállalkozó kedvűek a fiatalok és magabiztosan kezelik pénzügyeiket

A Provident Pénzügyi Zrt. anyavállalatának legfrissebb kutatásából kiderült, hogy a magyar fiatalok számára a rugalmas munkaidő és a magas fizetés a legfontosabb kritérium munkahelyválasztás során.

Bizakodó fiatalok

A hazai megkérdezettek több mint fele (57%) bizakodó a jövőbeli pénzügyi körülményeit illetően. Egyéves időtávot nézve 22 százalékuk sokkal stabilabb, 34 százalékuk valamivel stabilabb személyes pénzügyi helyzetre számít. Szüleikhez viszonyítva a fiatalok közel egyharmada (32%) ugyanolyannak, 20 százalékuk kicsivel jobbnak ítéli meg jelenlegi saját pénzügyi helyzetét. Majdnem minden nyolcadik megkérdezett (13%) még ennél is pozitívabb, ők sokkal jobbnak ítélik anyagi körülményeiket a szüleikénél. A megkérdezettek több mint fele (51%) úgy véli, magabiztosan menedzseli pénzügyeit. Ebből 11 százalék állította, hogy kiemelkedően magabiztos. Csupán 4 százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem érzi magabiztosnak magát, amikor az anyagiakat kell menedzselnie.

Magyarországon a fiatalok több mint fele fordítja szívesen utazásra a spórolt pénzét (57%), ezenkívül ruhákra (52%) vagy pedig autóvásárlásra tesznek félre (50%). Tizennégy százalékuk szerint lakáscélokra a leghasznosabb megtakarításokat képezni.

 

Növekvő vállalkozói kedv

Ami a munkaügyeket illeti, a fiatal magyar generáció legfőbb állás- vagy pályaválasztási kritériuma a magas fizetés (59%) és a rugalmas munkaidő (57%). A megadott lehetőségek közül a külföldi munkalehetőséget kínáló cégeket a válaszadók csupán 9 százaléka keresi. A magyar válaszadók többsége (70%) kacérkodik a saját vállalkozás gondolatával: 28 százalékuk mindenképpen szeretne ilyet indítani, további 42 százalék pedig lehetségesnek tartja ezt az alternatívát.  A megkérdezettek közel ötöde (18%) szerint a korosztályukra inkább jellemző ez a vállalkozói kedv, mint a korábbi generációkra. Összesen 51 százalékuk egyetért azzal, hogy aki saját vállalkozást indít, több akadályozó tényezővel áll szemben ma, mint a korábbi években.

A fiatalok több mint fele (61%) úgy véli, hogy pénzügyi korlátaik akadályozzák őket abban, hogy saját céget alapítsanak.

 

A kutatásról:

Az Ipsos MORI által végzett kutatás az IPF hét tagországában (Csehország, Magyarország, Mexikó, Lengyelország, Románia, Litvánia és Spanyolország) vizsgálta, hogy a 18-25 év közötti fiatalok mire költik pénzüket, hogyan ítélik meg anyagi helyzetüket, mi a véleményük a vállalkozásokról és milyen szempontokat tartanak elsődlegesen szem előtt munkahelyválasztáskor, illetve hitelfelvételkor. Magyarországon a felmérésben 500 fő vett részt.