2016-11-16

Milyen jogai vannak az online vásárlónak?

Ön vajon tudja, hogy mik az online vásárlók jogai?
Ön vajon tudja, hogy mik az online vásárlók jogai?

Könnyen és gyorsan vásárolunk az interneten, kiválasztjuk, amit szeretnénk, kattintunk párat és már örülhetünk is a nemsokára megérkező terméknek. De mi történik, ha valami nem érkezik meg, vagy hibás, esetleg mégsem tetszik? Azt, hogy mi a teendőnk ilyen esetben, az internetes vásárlás jogszabály segítségével tudhatjuk meg. Az online vásárlók jogai fontosak, nézzük most meg ezeket, hiszen saját érdekünk, hogy tisztában legyünk velük!

Szigorú fogyasztóvédelmi szabályozásokkal találkozunk a webes vásárlásnál is: az online jogszabályok a fogyasztókat és a kereskedőket is védik. Az e-kereskedelem törvény szabályzata részletesen ismerteti mindkét fél jogait és kötelességet, és mivel bármikor szükségünk lehet ezekre, ezért nem árt, ha a legfontosabb szabályokkal tisztában vagyunk.

 

Milyen jogai vannak az online vásárlóknak?Az internetes kereskedelem szabályai mindenkire nézve kötelezőek, így például online vásárlásnál jó, ha tudjuk, hogy a webáruház, akitől vásárolunk, köteles a megrendelésünktől számított 48 órán belül visszaigazolást küldeni nekünk, vásárlóknak. Amennyiben két napon belül nem érkezik meg a visszaigazoló e-mail, úgy vásárlóként nem vagyunk kötelesek átvenni, kifizetni a terméket. Olvasd el, mire érdemes még figyelni internetes vásárlás során!

A szolgáltató köteles azt is biztosítani, hogy a megadott adatainkat javítani, módosítani, ellenőrizni tudjuk – ez persze nekik is érdekük, hiszen például egy hibásan megadott vagy megváltozott szállítási címnél nem tudják átadni a kiszállított terméket, ami számukra plusz költséget jelent.

Ha szeretünk online vásárolni, akkor azt is fontos tudnunk, hogy a netes vásárlót fogyasztóként megilleti a 14 naptári napon belüli, indoklás nélküli elállás joga. A cég ekkor köteles az általunk kifizetett összeget legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni.

Persze a kellemetlenséget megelőzhetjük odafigyeléssel is, például mindig ellenőrizzük, hogy egy webáruház minden elérhetőséget feltüntet-e a honlapján, van-e ügyfélszolgálatuk, illetve az sem árt, ha fogyasztói véleményeket olvasunk el a szolgáltatásairól. Egy megbízható weboldalon találunk hasznos súgót vagy részletes leírást a szállítási és fizetési feltételekről, de a gyakori kérdések rovatot is érdemes átböngésznünk. Tájékozódjunk, hogy nehogy rosszul járjunk!