Milyen jogai vannak az online vásárlónak?

Ön vajon tudja, hogy mik az online vásárlók jogai?

Könnyen és gyorsan vásárolunk az interneten, kiválasztjuk, amit szeretnénk, kattintunk párat és már örülhetünk is a nemsokára megérkező terméknek. De mi történik, ha valami nem érkezik meg, vagy hibás, esetleg mégsem tetszik? Azt, hogy mi a teendőnk ilyen esetben, az internetes vásárlás jogszabály segítségével tudhatjuk meg. Az online vásárlók jogai fontosak, nézzük most meg ezeket, hiszen saját érdekünk, hogy tisztában legyünk velük!

Szigorú fogyasztóvédelmi szabályozásokkal találkozunk a webes vásárlásnál is: az online jogszabályok a fogyasztókat és a kereskedőket is védik. Az e-kereskedelem törvény szabályzata részletesen ismerteti mindkét fél jogait és kötelességet, és mivel bármikor szükségünk lehet ezekre, ezért nem árt, ha a legfontosabb szabályokkal tisztában vagyunk.

 

Milyen jogai vannak az online vásárlóknak?Az internetes kereskedelem szabályai mindenkire nézve kötelezőek, így például online vásárlásnál jó, ha tudjuk, hogy a webáruház, akitől vásárolunk, köteles a megrendelésünktől számított 48 órán belül visszaigazolást küldeni nekünk, vásárlóknak. Amennyiben két napon belül nem érkezik meg a visszaigazoló e-mail, úgy vásárlóként nem vagyunk kötelesek átvenni, kifizetni a terméket. Olvasd el, mire érdemes még figyelni internetes vásárlás során!

A szolgáltató köteles azt is biztosítani, hogy a megadott adatainkat javítani, módosítani, ellenőrizni tudjuk – ez persze nekik is érdekük, hiszen például egy hibásan megadott vagy megváltozott szállítási címnél nem tudják átadni a kiszállított terméket, ami számukra plusz költséget jelent.

Ha szeretünk online vásárolni, akkor azt is fontos tudnunk, hogy a netes vásárlót fogyasztóként megilleti a 14 naptári napon belüli, indoklás nélküli elállás joga. A cég ekkor köteles az általunk kifizetett összeget legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni.

Persze a kellemetlenséget megelőzhetjük odafigyeléssel is, például mindig ellenőrizzük, hogy egy webáruház minden elérhetőséget feltüntet-e a honlapján, van-e ügyfélszolgálatuk, illetve az sem árt, ha fogyasztói véleményeket olvasunk el a szolgáltatásairól. Egy megbízható weboldalon találunk hasznos súgót vagy részletes leírást a szállítási és fizetési feltételekről, de a gyakori kérdések rovatot is érdemes átböngésznünk. Tájékozódjunk, hogy nehogy rosszul járjunk!

 

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. / A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


Kapcsolódó cikkek:

Háztartási kisokos 1. – Milyen mosógépet válassz?
Black Friday vásárlási tippek
10 tipp pénz megtakarításhoz online vásárlással
Mire érdemes figyelni internetes vásárlásnál?
Hogyan vásároljunk olcsón gyerekruhát?